Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Maersk B - kort- til mellemsigtet analyse for swing-tradere.


71269 dani6511 30/1 2015 13:09
Oversigt

For det første: Jeg er IKKE den erfarne investor - men er blevet anmodet om at smide en analyse op af Helge Larsen her på 'ProInvestor'.

Indlægget, postet på FB i første omgang, ser således ud:

"Et hurtigt teknisk input til 'AP Moeller B-aktien'. Vi har en form for penant ascending triangle formation, der indikerer yderligere opgang. Desforuden ser vi at SMA20 krydser SMA50 i en opadgående retning, der også oftest har betydet kortsigtet opgang - (se evt. tidligere scenarier af denne slags for aktien, og hvorledes kursen har udartet sig herefter). Kursen på aktien krydser også SMA200 i opadgående retning - hvilket også er positivt (Igen, se tidligere scenarier og dennes betydning for aktien). RSI(14) siger over de 60. Derfor, når aktien har pustet lidt ud, ville det være ideelt at hoppe kortsigtet ind aktien - måske før. Teknisk i hvert fald. Downside vs. Upside er favorable. Case-mæssigt kan man undersøge oliens betydning og dennes påvirkning af Mærsk. Kom gerne med inputs!"

Til det skal siges:
- Jeg synes at Mærsk er uretfærdigt bedømt i forhold til faldet råoliens prisfald.
- Fragtraterne er fordelagtige for Maersk i øjeblikket - mere end kursen giver udtryk for.

Jeg har ikke regnet på hvorledes den ændrede case med råoliens fald i priserne og stigning fragtraterne har påvirket Maersk FA-mæssigt. Men jeg ved dog hvorledes situationen så ud i Mærsk før ændringen af casen - og på den måde, igen uden at have regnet længe nok på det til at drage endelige konklusioner - at casen ændring ikke skulle have haft den indvirkning på Maersk kurs; som nu engang er gået hen og blevet tilfældet.

Jeg kunne godt prøve at regne lidt Fundemental Analyse, og poste det hvis nogen er interesseret.
Regnskabet i februar (d. 25) tror jeg, kommer til at give udtryk for ovennævnte observationer og overbevisninger.

Daniel S/ Dani6511


MAERSK B.CO




30/1 2015 13:30 Helge Larsen/PI-redaktør 071270



Tak Daniel, Du har flere gode observationer omkring Maersk. Glæder mig til dine mere fundamentale betragtninger. :−)



30/1 2015 14:37 Uffe 071273



Hej Daniel
Tak
Undskyld men hvad betyder penant?



TRÅDOVERSIGT