Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Anders/Handelsstrategi


71429 Clydesdale 9/2 2015 08:15
3
Oversigt

Jeg gider næsten ikke mere. De her debatter bringer intet.

Jeg har købt de her olieaktier ind til mine lange portefølger. Køber som reglen og holder i nogen tid, men det er ikke buy and hold...Holder så længe mine forudsætninger holder.Kan ikke forklare det, det ville fylde for meget.

Du gearede og handlede vist futures og jeg synes det var meget arbejde med for meget risiko.
Foretraekker at undersoege tingene saa godt jeg kan saa jeg forstaar hvad der sker og saa foerst derefter saa goer jeg noget.

Min strategi ligner en blanding af David Tepper. Peter Lynch og Warren Buffett. Det er hvad jeg oftest har kaldt cyclisk value, men det sidste aar har det egentlig mest vaeret value som Buffett. Nu er det saa olie og det ville han meget sjaeldent roere.

Mine potter / aendring siden 31 december / 1 januar / aarsskiftet.

Konto 1: +31%
Konto 2: +16,5
Konto 3> +10,4

God dag

Jan



9/2 2015 08:25 Clydesdale 171430



Det er de aktier jeg har omtalt

Seadrill, Basic energy, BP, Halliburton osv.. enkelte forbrugsaktier, men det er samme strategi.

Lige her paa det sidste var det dog olieaktierne vi snakkede om. Jeg er sikker paa at olien skal tilbage i 70 til 90 dollars igen ret hurtigt og synes saa ikke der er grund til at trade saa agressivt.

Faktisk kan olien sagtens lave en vild top som i 2008 igen, netop fordi de skaerer deres capital spending ned, men det ligger 1 til 2 aar ude saa det venter jeg med at taenke paa.

Jeg vil overlade det til jer her. Jeg har ikke ret meget til faelles med al de chartlaesere der skriver paa de her sider med deres stoetter og modstande og linier i en uendelighed.




9/2 2015 09:20 Helge Larsen/PI-redaktør 071431



Næ, men du har så noget tilfælles med os andre som har en lign. strategi som dig. I 2009 gik jeg f.eks. også ind i Seadrill og har beholdt frem til faldet i olieprisen i 2014. Nu er den måske aktuel igen. :−)



9/2 2015 10:10 Clydesdale 171432



Ja, den har jeg muligvis. I 2009 købte jeg forbrugsgoder som biler og bilkomponenter og senere i efteråret 2009 andet forbrug men ikke råstoffer.

Markedet virker langt mere smalt nu, og det er først de sidste 12-18 måneder jeg er bgyndt at kigge på olien. Iron ore, kul mm. har jeg også haft et øje til, men tror det er alt for tidligt.

Nu har jeg så næsten kun olie i depoterne og det er normalt ikke det fedeste strategi at være så fokuseret.

Men lad os se. Det kan nemt blive et godt år.



9/2 2015 10:30 mlama 171434



Jeg er også overvejende eksponeret i cykliske energiaktier som olie, vind og stål udfra contrarian tanken om reversion to the mean og vær grådig når andre er frygtsomme. Dels er opsiden til at tage at føle på, og dels tror jeg man er bedre beskyttet mod en generel nedtur på markedet når man er i sektorer der allerede har fået rockertæsk. Det smukke ved økonomi er jo at den er selvjusterende, og når der er nedgang i enkelte sektorer luges der ud på supplysiden, samt at de lavere priser vil øge demandsiden, hvilket per automatik vil føre til et boost på den længere bane. Derudover bør QE og lave renter give yderligere boost. Jeg kan i hvert fald godt lide oddsene.



TRÅDOVERSIGT