Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Hexatronic, billig vækstcase med stort potentiale


72164 Mojopower 17/4 2015 17:36
2
Oversigt

Jeg har på det seneste brugt tid på, at sætte mig ind i Hexatronic, og jeg mener, at det er en god investering - Nu skal i høre hvorfor.

Virksomheden og dets mulighede:

Hexatronic beskæftiger sig med fiberkommunikation, rettere sagt fiberoptiske kabler. Det er datakabler, som kan overfører enorme mængde data hurtigt. Vi har set udrulningen af fibernet mange steder i Danmark, som er den mest stabile og hurtige forbindelse, man kan få på nuværende tidspunkt. Hexatronic producere alle komponenter som behøves til færdige løsninger. Deres kunder er teleselskaber og netejere. Fiberoptiske kabler og dertil hørende udstyr bruges ligeledes i forbindelse med mobilnetværk Lte (4G)

Det øgede behov for bedre internetforbindelse er stærkt stigende, da vi overfører større og større mængder data. I takt med udbredelsen af UHD-tv (4xHD) vil der blive stillet støre krav til internetforbindelse, da vi inden længe vil have mulighed for at streame i UHD kvalitet på Netflix, HBO osv.
Dette understøtter et marked, som allerede vækster pænt.

Hexatronic har foretaget 2 aktieemissioner inden for et års tid. Dette skyldes opkøb af en fabrik fra Ericsson samt en virksomhed ved navn TD-fiberoptik. Udover vækst fra opkøb vækster deres forretninger også organisk.

Regnskab:
I regnskabsåret 2012-2013 nåede de en omsætning på 71,1 mio. sek. og et EBIT resultat på 2,9 mio. sek. På daværende tidspunkt var der kun 12,3 mio. aktier. I
2013-2014 landede de en omsætning på 497,3 mio. sek. og et EBIT (Resultat før renter og skat) på 55 mio. kr. på daværende tidspunkt var der ca. 23,1 mio. aktier. Det er stadig en pæn vækst, selvom der er rejst kapital vha. aktieemissioner.

Hexatronic har dog haft en del modvind på det seneste. det skyldes delvist halvkedlige kvartalsregnskaber samt kritik for opkøbet af en kabelvirksomhed fra Ericsson.

Aktien er faldet fra kurs 21,7 d. 15. januar til kurs under 12 dd. Der er dog rejst ny kapital ved udstedelse af 8,4 mio. aktier siden årsskiftet, så antal aktier nu er 31,5 mio. stk. hvilket giver en markedsværdi på under 370 mio. sek. Ebit ventes at blive 40 mio. sek. i år, grundet store engangsposter. Det giver altså en P/E på omkring 9,2.


Her kan læses en konservativ DCF-analyse med upside på 63 % til "base case", ligeledes er regnskabstallene let overskuelige for flere regnskabsår. God læsning.
http://www.redeye.se/analys/update/hexatronic-another-piece-puzzle
PDF'en er vedhæftet.


Disclaimer: Jeg ejer selv aktier i Hexatronic.
pdfupdate_20150416_27632.pdf



19/4 2015 15:44 mollegade 272173



Spændende. God læsning :) Andre der er inde i denne aktie her på PI?



20/4 2015 16:38 Mojopower 272179



Ja. Det skal dog siges, at aktien er forholdsvis illikvid, det kan derfor godt være svært at købe/afhænde store aktieposter, uden at påvirke kursen. Jeg har dog købt med henblik på en langsigtet investering, derfor er det af mindre betydning for mit vedkommende. Lige nu er aktien noteret på first north - grundet den lave likviditet vil de noteres som small cap i sverige. Det vil ligeledes kunne medføre en mere retfærdig prissætning.



TRÅDOVERSIGT