Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Hvor meget betyder økonomisk frihed for jer?


72509 Dividendfreedom 26/5 2015 00:53
Oversigt

Jeg har nu skrevet endnu en artikel som omhandler emnet. Jeg håber på at høre fra jeg og hvad jeres tanker er.

Er økonomisk frihed er noget i aktivt forfølger?

Hvilken mål har I og hvor langt er I, i processen?

Hvad ville du gøre hvis du var økonomisk uafhængig?

I kan finde min blog her: www.dividendfreedom.com

Jeg ser frem til at høre fra jer :−)

Mvh.
Dividendfreedom



26/5 2015 08:49 Henrik Munthe-Brun 172511



Funny and interesting project you have in mind.

Hope you succeed financially and achieve your goals. Also the weight loss thing :)



26/5 2015 12:19 Dividendfreedom 172513



Thanks Henrik

Wheight loss goal is just important as the other ones. I am alleady on pace loosing few kilos. I will keep you updated with the progress :−)

Best regards
Dividendfreedom.com



26/5 2015 15:44 Clydesdale 272514



You are wellcome to join me on my biking excursions in the french alpes. I loose 5-10 kg that way every year....and then I gain them again if I dont keep up the training.



26/5 2015 09:01 Clydesdale 072512



Primært tryghed. Ville sandsynligvis leve som jeg gør i dag.

Overvej de pensionsordninger og sæt gerne mere ind end du egentlig kan få i fradrag. Det er lidt ligegyldigt, hvis du kan nøjedes med at blive beskattet med 15% af afkastet.

Man kan altid hæve lidt i utide og betale de 60% i gebyr.

Det er de 15% der er vigtigt. 52-55 % på de frie midler er rent tyveri.

Jeg har sparet alt det op til pensionen jeg behøver. Ikke fordi der står meget der, men fordi jeg er relativ ung og med mit gennemsnitlige afkast så ender det med der står 30-100- xxxx yyy inden jeg går på pension.

Så det er livet nu og her der er vigtigt, og da karrieren går godt og det er spændende så er svaret egentlig enkelt.

Jeg ville leve som jeg gør i dag, selvom jeg var fuldstændigt uafhængig økonomisk.

Det eneste jeg har ændret for nyligt er, at jeg har meldt mig ind i liberal alliance - fordi frihed er vigtigere end alt andet og fordi jeg gerne vil høste resultaterne af mig eget hårde arbejde og fordi velstand avler velfærd og ikke omvendt som socialdemokratiet mener.

Jeg ene mand kan jo ikke holde til at forsørge 5 mennesker, selvom jeg er både hårdarbejdende, relativ intelligent, virkelig godt uddannet og fleksibel. Det duer ikke. De andre 5 skal trække i min retning også.

Jeg tror ikke helt på den dividend strategi. Vælger selv vækstaktier men har i perioder når det virkede logisk købt dividende aktier.

Jeg overvejer f.eks ARP - 15,4% Atlas Resource Partners - og der udbetales hver eneste måned. Altså ca 1,2% hver måned. - de udbetaler sikkert hovedparten af deres indtjening og så skal der ikke betales amerikansk udbytteskat men kun dansk. Kravet er at der skal udbetales mere end 90% af indtjeningen til aktionærerne= 0% us skat.

Jeg kan godt li din tilgangsvinkel. Det er selv derfor jeg har arbejdet så hårdt på det her i perioder, men jeg er ikke sikker på det er det værd, og det er ikke en helt sikker vej frem.

Jeg har i øvrigt al den frihed jeg næsten ønsker til at gøre hvad jeg vil.



30/5 2015 19:40 vouskootia 172550



pas dog på med pensionsordninger...

så er midlerne ikke frie - men 100% afsat til politikernes luner....

så bør du også vurdere risiko'en for landet danmark som helhed - samfundsøkonomien fra nu og til pensionen er udbetalt og fri.

der skal flere LA stemmer til i Danmark før jeg turde satse på bundne midler i DK :−)



TRÅDOVERSIGT