Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Earningsseason er pragtfuld


72519 Clydesdale 27/5 2015 16:02
Oversigt

for folk med det der hedder Balls på amerikansk.

Jeg kigger altid efter tilbud og fald der er uforståelige.

Kors falder med 20% i dag. De skuffede markedet ved at tjene 1 cent mindre end markedet forventede. Det er en skuffelse på 1%. Man havde regnet med at de skulle tjene 90 cents.

Det er nok forward forventningerne hvor de nedskriver forventningerne til årets resultat der skuffer mest.
De nedskriver det til 4,4-4,5 dollar/aktie fra analytikernes forventede 4,7 Dollar.

nu har de en forward P/E på ca 10,5-11.

Sikke den får tæsk.

Væksten yoy er ca 12-15%. Det svinger slf lidt men robust indtjeningsaktie.

Ingen katastrofer andet end kursen i dag.

Det er fantastisk.



27/5 2015 16:17 Clydesdale 072520



Undskyld kønsracismen.

Det kræver mod. Meget anti TA. Har altid virket for mig, men man skal hurtigt kunne læse et regnskab.

Jeg kender så kors igennem længere tid.

Har købt et KORS ur til veninden. Hun er vild med det. De er også flotte.



28/5 2015 13:01 PetterGG 272533



Tak for et fedt indspark. Jeg satte mig ind i casen igår, og jeg kunne derfor ikke lade være med at købe lidt ind igår til den lange portefølje, efter jeg havde pløjet en masse tal og artikler igennem. Det ligner efterhånden et rigtig flot valueplay ala Gilead eller Protector.

Selvom faldet selvfølgelig ikke er sket af sig selv, så virker det som en markant overreaktion, som markedet på et tidspunkt forhåbentlig ser - spørgsmålet er selvfølgelig hvornår. De punkter, som fik mig til købsknappen var:

- Vanvittig flot omsætningsvækst de sidste år
- En millardforretning luksus forretning (smykker, tasker osv), som virkelig forstår at udnytte onlinemulighederne.
- En lav prissætning på 10 baseret på de nye estimater på og en udmeldt vækst på 10-15 % per år.
- En langsigtet gameplan, som der bliver eksekveret på.
- På trods af nedjusteringer, så ligner det et solidt play som er meget underprissat.
- Store buyback programmer, som både vil hjælpe på fremtidig EPS men samtidig også en klar udmelding fra Kors om, at markedet underpriser deres aktier lige nu.

Jeg tror, at jeg bliver glad for at kigge på den i depotet over de næste par år. Det er dog ingen købsanbefaling og inden man evt. køber, så kan jeg anbefale at læse Earnings Transcript og lignende analyser af den nuværende situation efter gårddagens kurshug.

http://seekingalpha.com/article/3215396-michael-kors-holdings-kors-ceo-john-idol-on-q4-2015-results-earnings-call-transcript

http://seekingalpha.com/article/3216866-michael-kors-the-earnings-reporter-edition

http://seekingalpha.com/article/3216846-is-michael-kors-the-next-j-c-penney



28/5 2015 16:50 Clydesdale 072536



Ja enig. Jeg prøver at holde øje med den slags - maj og august/september primært. Der plejer at ske sjove ting og sager.



28/5 2015 17:07 Clydesdale 272538



Er det ikke bare dejligt?

Det burde faktisk ikke kunne gå galt.

Ingen gæld
De har 1 millard i cash
p/e 10
Vækst 12-15%
Market cap 9 milliarder
Tilbagekøbsprogram på 1 milliard de næste 2 år

Den handles som om de er ved at gå konkurs.





30/5 2015 08:23 Helge Larsen/PI-redaktør 072544



Vel ikke som et selskab der er ved at gå konkurs? Mere som et selskab uden vækst. Hvilket ikke er tilfældet.



TRÅDOVERSIGT