Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

spændende aktier


73719 RYAN 27/11 2015 12:37
Oversigt

Hej
Hvilken aktier troer i er vinderne i 2016
Jeg tænker på hele det nordiske markede , hvilken aktier vil være mega spændende at følge i året der kommer?



27/11 2015 13:36 Helge Larsen/PI-redaktør 073720






27/11 2015 14:56 Occam 173721



Olie og cykliske vil blive "mega spændende" at følge. F.eks. Statoil, Seadrill og Mærsk.

Jeg aner ikke, om de kommer til at gå op eller ned. Men jeg tror, at de kommer til at opleve store udsving.



27/11 2015 18:49 MrEbbe 173725



Jeg er enig, Maersk især. De har et fornuftigt udbytte. For mig at se er Maersk helt store udfordring at alle deres store ben er stærkt bundet op på olie. Det lader til at de er gået væk fra opkøb af et nyt ben til deres konglomerat. Tror Maersk har fundet deres niveau nu, og hvis den skal længere ned kræver det at olien skal fortsætte ned, hvilket er muligt når Iran træder ind på markedet igen. Samtidig med at fragtraterne er lave, hvilket rigtig meget tyder på at de vil forblive med at være, da væksten er stærkt aftagende i Kina.
Jeg må tilstå at deres opkøb der kommer fremadrettet vil blive afgørende, og spørgsmålet er om de kan klare det inde på Esplanaden, deres track record ift. opkøb er ikke prangende, så kan de gøre det bedre med direkte værdiskabende opkøb for aktierne.

disclaimer jeg har aktier i Maersk.



28/11 2015 10:56 Stroka 073727



Genmab, Zealand Pharma, Bavarian og Bioporto.



TRÅDOVERSIGT