Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Lettere pessimistiske tanker om markedet på kort sigt


74209 Hans-Henrik Nielsen 7/2 2016 22:53
5
Oversigt

Når jeg sidder og skanner markederne efter gode kandidater, så har jeg altid i baghovedet, at 50-70% af en akties udvikling kan tilskrives udviklingen i markedet generelt.
Og når jeg sidder og kigger på markedet, så er det ikke fantastisk opmuntrende, det jeg ser. Jeg har lige vedhæftet C20 Cap og DAX indekset her.

Det der slår mig, når jeg kigger på disse indeks er, at alt faktisk peger ned ad. Selvfølgelig kommer der en bund på et tidspunkt, og det kan være i morgen eller om 3 måneder.
Men når jeg snakker om Teknisk Analyse, så plejer jeg at sammenligne det med et godstog. Og hvis godstoget er i fuld fart den ene vej, så kan jeg lige så godt satse på, at den fortsætter den vej.

Og lige nu peger både C20 og DAX temmelig kraftigt nedad. DAX'en laver "fine" lavere toppe og bunde, hvilket fortæller mig, at bear-trenden er intakt. Der er en masse interessante nyheder på vej, og en af dem, I skal lægge mærke til, er rygterne om, at Kina muligvis vil til at devaluere deres valuta. Det kunne godt sende markederne yderligere sydover, skønt det nok på lang sigt vil være et fint tiltag.

Til de mange af jer, der har spurgt til, om jeg forventer et totalt markedskollaps, så må jeg indrømme, at jeg ikke forventer den totale økonomiske sammensmeltning. Men det kan ikke afvises, at vi skal yderligere 5-10% nedad i den nærmeste fremtid.
Som sagt kan det sagtens være, at markedet vender den dag i morgen. Men min metode går ud på at afvente til jeg kan se en veldefineret trend i markedet, og så begynde at købe aktier, der udviser samme trend-tendenser.

Så ja, jeg sidder og skanner alle markederne igennem manuelt (og automatisk) i disse dage. Og ja, der er visse interessante kandidater (som I nok skal få), men jeg køber nok ikke nogen af dem, før jeg ser en markant bedring i markedet generelt.

God investeringslyst


Hans-Henrik Nielsen
https://www.facebook.com/Markettimerdk-165400380191772/?ref=bookmarks




TRÅDOVERSIGT