Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

ANOTO i bundformation?


74590 zehran 17/4 2016 16:24
Oversigt

Jeg har haft kig på ANOTO, som jeg synes er interessant på nuværende niveau. Jeg indrømmer blankt at det udelukkende skyldes det fald, som aktien har taget, efter deres ekstraordinære generalforsamling d. 23 marts, hvor de besluttede at lave en aktieemission på 160 mil. SEK.

Det halverede Anotos kurs fra 0,80 kr til de 0,42 kr, som den ligger i nu.

Den samlede antal aktier som ANOTO har er nu 1.066,19 Millioner aktier, men jeg kan ikke se den pris som nyemissionen er sket til? Jeg synes umiddelbart (i mangel af indgående kendskab til ANOTO) at det er et stort fald, i forhold til en relativt beskeden aktieemisssion.

Derfor tænker jeg om der der mere bag det, end som så?

Jeg kan se at de professionelle, der allerede har aktier i selskabet, sammen med bestyrelsen, har valgt at tegne nye aktier til en attraktiv emissionspris. Hvilket jeg ser som positivt.

Jeg har allerede købt i 0,39 kr og det er udelukkende sket ud fra min egen teknisk analyse vurdering, som I kan se her:

http://www.tradedesk.dk/engine/report.php?stockid=140&stockname=ANOT.SE

Er der nogle kloge hoveder her på proinvestor, som kender ANOTO og har en holdning til selskabet, så vil jeg meget gerne høre hvad I mener :−) Det er altid godt med lidt fundamental viden ved siden af teknikken.

På forhånd mange tak.


Uddrag fra ANOTOs hjemmeside:

-- In order for Anoto to improve the Company's strategic focus and to be able to fully deliver on the current business plan, the Board of Directors has decided to change leadership and to appoint Joonhee Won as an interim CEO. Stein Revelsby will leave office with immediate effect -- Rights issue of approximately SEK 160 million, before issue costs, with preferential rights for shareholders in Anoto -- The rights issue is fully underwritten by a combination of large shareholders in Anoto, Carnegie Investment Bank AB (publ) ("Carnegie") and external investors -- The proceeds will be used to pay short term liabilities as well as to strengthen the Company's financial position to be able to deliver on the current business plan -- The complete terms for the rights issue, including subscription process, are expected to be announced on or about April 21, 2016 -- Until the proceeds from the rights issue is available, Anoto has entered into a short term loan agreement with a Swedish bank to be able to draw on a credit facility of up to SEK 20 million -- The rights issue is subject to approval by the Extraordinary General Meeting on April 27, 2016 and provided that such approval is given, the subscription period will run from May 4, 2016 to May 19, 2016. Notice of the Extra ordinary General Meeting will be available on the Company's website, www.anoto.com



26/4 2016 08:12 SimonFrandsen 274608



syntes virkelig Anoto er svær at greje. Her efter aktie-emissionen købte jeg i går et frimærke til kurs 0.27 vil gerne blankt erkende at det er et rent skud og ikke videre gennemtænkt derfor også kun et frimærke.

Det er helt vildt nogle "fanboys" der er af aktien og mange benytter lejligheden til at købe op nu når den er så lavt priset og folk skriger på det ene forum efter den andet det er det nye fingerprint. Jeg tror dog mit frimærke får en afsender på hvis den ryger op i "bare" kurs 1. Anoto kan blive meget spændende feks. hvis de laver kommer med et nyt ben feks. noget kreativt værktøj man kan plugge i usb stikket og bruge med feks. Photoshop.

Simon



26/4 2016 11:24 zehran 174609



Hej igen Simon.

Ja, du har helt ret. Men nu hvor kender vi emissionsprisen for ANOTO (og aktien faldt yderligere i går med ca. 23 %), så er vi da blevet lidt klogere.

Anoto 'mangler' 160 mil SEK.
160 mil / 0,15 kr = 1.066 mil nye aktier.
Det svarer til det antal aktier de havde i forvejen.
Det er en fordobling af aktiekapitalen (og derved en halvering af pris)

Prisen var 0,38 kr, inden bestyrelsen fastsatte betingelserne for børsemissionen.

0,38 + 0,15= 0,53 / 2 = 0,265 kr - som burde være prisen nu. (hvis vi antager en fair prisfastsættelse inden da)

Pas på med hvad du hører på forums ;−) Men det ved du jo godt.

Det er en aktie, som du siger, er meget hypet og derfor hurtigt kan rykke. Jeg tror at disse 'fanboys' som du nævner, selv har fået købt sig ind lidt for dyrt og derfor prøver at overbevise andre om ANOTOs værd.

Hvis du ser på regnskaberne for ANOTO har det heller ikke set alt for spændende ud. De har derfor de sidste par år jævnligt udvidet aktiekapitalen.

Jeg fik solgt mit lille frimærke og lukkede det ca. i 0, da jeg fik et salgssignal i mit system. Nu afventer jeg et købssignal, inden jeg køber et frimærke igen. Men jeg tror at jeg vil prøve at være med når der er kommet lidt ro på aktien.

http://www.tradedesk.dk/engine/report.php?stockid=140&stockname=ANOT.SE

(Anoto er i nedtrend - solgt og afventer et bullish signal med confirmation)



26/4 2016 12:28 SimonFrandsen 174610



Hej Zehran igen tusinde tak for de gode input læser med stor fornøjelse dine analyser og kommentarer her på ProInvestor.
Jeg syntes også regnskabet ikke ser alt for spændende ud og fremtidsplaner er der nok af uden af de bliver rigtigt konkrete om feks. større kunder. Jeg ser egentlig meget de samme trends og faresignaler hos Anoto som hos Sunedison et firma som ikke tjener penge som bliver ekstremt hypet og mange mindre investorer handler mens de større spillere får trukket følehornene til sig.



27/4 2016 17:37 SimonFrandsen 174617



Er blevet lidt grådig :−) og vil tage chancen

Jeg har valgt at tanke lidt op i Anoto i dag for at få tegningsretten her d.2 Maj til kurs 0.15 hvor jeg vil doble op.

Dette vil så give mig en GA-kurs på 0,21 hvilket jeg egentlig føler er et godt udgangspunkt til en fornuftig investering, det er i hvert fald det jeg håber på :−)



TRÅDOVERSIGT