Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Mærsk analyse


76099 MikThi 8/6 2018 23:20
0
Oversigt

Hejsa,
Jeg er så grøn som man nu kan blive på området af teknisk analyse, men jeg har forsøgt at give et bud på Mærsk og ville høre jeres mening. Er det hen i vejret eller egentlig et godt bud? ud fra billedet mener jeg jo at man burde gå ind nu og sælge når vi rammer lige omkring de 10.000 igen.
Alt kritik bliver taget med kyshånd :)




12/6 2018 08:18 faurschou 176100



Hej
Aktiviteten herinde er ikke så høj, så der kan desværre godt gå lidt tid inden, der dukker svar op.

Mit hurtige svar er, at trendkanaler bestemt er værd at kikke efter, men jeg kan bedst lide dem, når de er i overensstemmelse med den overordnede trend. I Mærsk tilfældet er den overordnede trend ned, så din trendkanal ligner et bear flag (en kort modreaktion på den overordnede trend), jeg tænker det som et high risk trade, medmindre man har andre indikatorer, der støtter beslutningen.

Aktien viser måske de første tegn på en trendvending (en trippel bund og en høj volumen bar, der er nede og ramme bunden men sætter en pæn hale).
Jeg oploader lige mit chart på den.




13/6 2018 07:23 TeamGarlic 076101



Hej! velkommen til ProInvestor. Jeg har svært ved at se begrundelsen for at købe Maersk B pt. Der er ikke meget momentum i aktien og du skal have nogen til at være med på din idé om at få aktien i 10.000, hvor du helt korrekt vil sælge den. Aktien er i en faldende trend o markedet er ikke glade for den og der bliver generelt solgt ud.
Personligt investerer jeg ikke sådanne setups. Jeg vil have noget positivt i aktien: momentum. Kig på SP Group, William Demant, SparNord, FLS eller andre gode aktier.



TRÅDOVERSIGT