Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

RDS.A eller RDS.B


78029 Rafa 17/10 2019 17:45
0
Oversigt

Overvejer at købe lidt til den lange pga den fine dividende. Men skal det være A eller B aktien ? Er der bøvl med beskatning af dividende, når det er et hollandske selskab og man køber som ADR i US og er bosiddende i DK?



17/10 2019 22:53 nohope 078050






18/10 2019 07:00 Slåen 078059



Jeg har haft begge, købt i hhv uk og holland. Det er rigtigt at der tilbageholdes udbytteskat på den hollandske men ikke på den engelske. Så den engelske er umiddelbart at foretrække. Jeg købte via danske bank.

Der er nogen der mener man bliver kompenseret for den udenlandske skat. Jeg har aldrig kunnet gennemskue om det virkelig forholder sig sådan - jeg tvivler. så hvis det gælder udbytte så foretrækker jeg dem der ikke tilbageholder udenlandsk udbytteskat.

Den danske udbytteskat kommer du selvf til at betale alligevel (hvis du er dansk skattepligtig)



18/10 2019 20:06 Rafa 078097



Tak for svar. Checker den engelske god DB.



18/10 2019 20:43 Slåen 078100



Og som jeg forstår det, så er det væsentlige hvor aktien er registreret - ikke hvor den er købt. Så sørg for at det bliver den GB registrerede aktie. Man kan vist også købe den hollandske i uk.

Men derudover er der også forskel på prisen på de to. Og det kan jeg ikke gøre rede for.



TRÅDOVERSIGT