Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Refussion af for meget betalt tysk udbytteskat


78108 optaget 19/10 2019 12:11
0
Oversigt

Jeg har været så letsindig at søge om refussion af for meget betalt udbytteskat i Tyskland. Det drejer sig f.x. om aktierne Volkswagen (ISIN: DE0007664039) og BASF (DE000BASF111) og jeg har investeret for frie midler.

Nu har jeg så nedenstående svar. Jeg forstår ikke rigtigt hvad det er de beder om.

Er der nogen der kan hjælpe? Især forstår jeg ikke hvorfor de skriver om USA, jeg tænker ikke dette har noget med USA at gøre?

Måske har jeg brugt en forkert form?

---
Sehr geehrte Damen und Herren, Ihr Antrag vom 17.02.2019 ist hier eingegangen und unter der og Registriernummer aufgenommen worden.

In Ihrem Antrag geben Sie an, dass es sich bei den enthaltenen Zufiüssen um Erträge handelt, die aus Hinterlegungsscheinen auf inländische Aktien stammen (z.B. ADR-, DER-, IDR- oder GDR-Programme).

Hinterlegungsscheine verbriefen das Eigentum an einer Aktie und ermöglichen es so, dass die Aktien am jeweiligen Aktienmarkt in der Landeswährung gehandelt werden können:

Bei einem American Depositary Receipt (ADR) können so die Aktien einer deutschen Gesellschaft in den USA gehandelt werden, ohne dass sich die Gesellschaft hierzu in den USA registrieren muss.

Ich bitte daher um Prüfung, ob es sich bei Ihren Zuflüssen tatsachlich um Erträge aus Hinterlegungsscheinen auf inländische Aktien handelt Sollte dem so sein, bitte ich um Angabe der US-ISIN.

Sollte es sich nicht um solche Erträge handeln, bitte ich um kurze schriftliche Mitteilung.

Ohne diese Angaben kann Ihr Erstattungsantrag leider nicht abschlie Bend bearbeitet werden.
---

Google translate version:

---
Dear Ladies and Gentlemen, Your application of 17.02.2019 has been received here and has been included under the above registration number.

In your application, you indicate that the cash inflows are income derived from escrow certificates for domestic shares (such as ADR, DER, IDR or GDR programs).

Depository Receipts securitize ownership of a share, allowing the shares in the relevant stock market to be traded in the local currency:

In the case of an American Depositary Receipt (ADR), the shares of a German company can be traded in the USA without the company having to register in the USA for this purpose.

So please check if your inflows are actually income from depository receipts on domestic stocks. If so, please ask for US ISIN.

If it does not concern such yields, I ask for short written notice.

Unfortunately, without this information, your claim for reimbursement can not be finalized.



19/10 2019 21:33 nohope 478138



Mon ikke du er komme til at sætte et kryds i en rubrik så det fremstår som om du har ADR certifikater og ikke direkte ejer aktierne.



20/10 2019 10:23 optaget 178150



Jo - det kan jeg se jeg nok har. Tak! :−)



21/10 2019 16:36 ibicon 178182



Jeg er enig med nohope.
Kunne du (optaget)ikke smide et link til det formular du har brugt ind her. Jeg skal nemlig også til at søge om refusion af tysk udbytteskat.
pft.



21/10 2019 19:34 optaget 178188



Jeg tror det er her: https://www.bzst.de/EN/Businesses/Capital_Yield_Tax_Relief/Written_application_procedure/Refund_Procedure_pursuant_50d_1_EStG/refund_procedure_pursuant_50d_1_estg_node.html og så "Application for refund of German capital income tax(de/en)".

Efter skat har underskrevet den skal den sendes med papirpost til:

Bundeszentralamt für Steuern
Referat St III 3
D - 53221 Bonn



4/11 2019 21:54 Tonny9 078719



Måske i skal overveje, om det ikke er bedre at betale banken for det arbejde.

Det er i hvert fald det jeg gør.



TRÅDOVERSIGT