Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Markedet generelt


78910 Læreren 7/11 2019 14:09
3
Oversigt

Herligt med en seriøs aktiedebat her, efter EI lukkede det hele ned. Nu er jeg registret her i stedet. Hvad siger I til det generelle marked p.t., er det for risikabelt at gå all in nu, hvor alle markedet er i all time high ? Ser i korrektion forude ?



7/11 2019 14:49 cilmar 178911



Er også ny her, på PI, og efter hvad jeg kan se, skal vi hen omkring 26-27 Nov. før jeg ser en vending.



7/11 2019 15:15 DjengisCash 778915



Den er godt nok svær, for hvor skal man ellers gå hen med sine kontanter ?

Negative indlånsrenter og fravær af gode sikre obligationer med positiv rente gør, at aktierne trods A.T.H. er relativt billige på den baggrund.

Men hvad kommer til at ske ? Jeg aner det ikke, og det er heller ikke andre som gør.

Selv ligger jeg med 40 pct i fast ejendom, 15 pct i solenergiparker (Obton), 28 pct i aktier 17 pct i kontanter.

Man skal aldrig gå "all in", og man skal aldrig være helt ude heller.




7/11 2019 18:20 Kongkurs 378920



Vi er åbenbart i optur, industriproduktionen daler ikke i DK: (saxet fra JP)Spørgsmålet er hvorlænge vi kan blive ved med at have stigninger....
______________

Det danske obligationsmarked oplever pæne rentestigninger ved middagstid torsdag, hvor positive meldinger om handelskonflikten mellem USA og Kina trækker op.

Renten på den toneangivende tiårige danske statsobligation ligger torsdag middag i minus 0,26 pct., hvilket er knap 5 basispoint højere end onsdagens lukkeniveau.

Med til at skabe den mere positive stemning er meldinger om, at Kina og USA er enige om proportionalt at tilbagerulle afgifter på hinandens varer i faser.

Størrelsen på afgiftslempelserne, der vil komme på tale i første fase, der ventes underskrevet i de kommende uger, vil afhænge af indholdet af aftalen, påpeger Gao Feng, der er talsmand for Kinas handelsministerium, ifølge Bloomberg News.

Hvis det bliver bekræftet af USA, kan sådan en aftale skabe en vej fremad for en aftale, som kan afslutte handelsstriden.

Torsdagen byder ikke på mange nøgletal, men de få der er blevet offentliggjort, har vist sig at tegne et blandet billede.

Fra de hjemlige breddegrader viste den danske industriproduktion ingen tydelige tegn på, at den afmatning, der har ramt den globale industri det seneste års tid, for alvor kan overføres til de økonomiske nøgletal fra Danmark.

Den danske industriproduktion steg nemlig 1,5 pct. i september, mod et fald i august på 1,1 pct.

Samme data fra Tyskland viste et anderledes billede. Den tyske industriproduktion har gennem en periode været i knæ, og et fald på 0,6 pct. i september i forhold til måneden før var en del større end det ventede fald i produktionen på 0,4 pct. Det viser estimater indsamlet af Bloomberg.





18/11 2019 21:03 MrGfjern 179319



Enig. Pt. ser jeg, at vi snart skal en tur ned, og puste lidt ud efter markedet er kørt hurtigt opad den seneste periode. Kurverne indikerer dette, ligesom grådigheden er tilbage i markedet, og VIX helt i bund. Disse kombi gør, at jeg mener, man skal være meget forsigtig lige nu.
Utroligt, at markedet ikke er faldet, når man ser på den halvsløje udvikling i EPS Q/Q, og selvom at de generelle forventninger i US blev slået, så var disse forventninger meget lave. Mener at EPS Growth nu for 3. Kvartal i træk var faldende. Det virker bare ikke til, at aktierne pt. handles efter regnskaberne, men de handles på baggrund af Hr. Trumps tweets om hvor fantastisk handelssamtalerne mellem Kina og US går. Det er total bullshit, og Trump trækker bare markedet op i ny ATH hver dag pt., og er indeksene bare en smule i minus, vil du se et tweet omkring, at man har haft en meget konstruktiv tlf.samtale med Kina. Det lugter af manipulation.
Konklusion: Vær forsigtig :−)



TRÅDOVERSIGT