Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Er der en fremtid for Cannabis-aktierne?


80537 Markettimer 2/1 2020 12:15
2
Oversigt

Som I sikkert husker, så har jeg længe været meget skeptisk på hele forretningsmodellen i Cannabis-branchen.
Og allerede i 2018 var jeg i Millionærklubben og fortælle, hvad jeg mente var galt. Dette fik jeg en hel del tæsk for, men jeg må nu sande, at min bekymring i store træk holdt vand.

Min primære bekymring var, at cannabis har en relativ lav entry-omkostning. Der skal selvfølgelig investeres i drivhuse, planter m.m. Men det er ikke som at få en ny bil på markedet, et nyt kræftprodukt eller en ny smartphone. Disse ville koste milliarder at udvikle. Det gør Cannabis ikke.

Så bekymringen var, at når der var så stor en hype omkring cannabis, så ville det vælte ind med nye producenter, og der ville kommen kæmpe overproduktion. Dette er præcist, hvad der er ved at ske nu.
Min anden bekymring var, at en lang række producenter producerede "medical grade cannabis", hvilket indikerer, at det skal kunne bruges i medicin-branchen. Men da der endnu ikke er noget seriøse peer-reviewed, Fase 3-godkendte cannabisbaserede produkter, så falder hele denne high-end-cannabis-produktion lidt til jorden.

Vil Cannabis have en fremtid? Ja selvfølgelig. Men indtil nogen af firmaerne for alvor begynder at tjene penge og kan bevise en stabil forretningmodel, så holder jeg mig personligt væk.

Hvis nogen af jer vil se på en graf, der minder om cannabis, så kig på 3 D systems (DDD). 3-D printere var i 2011-2014 fuldstændig lige så hypede som cannabis var det for et par år siden. Det viste sig, at udviklingen ikke gik helt så hurtigt som forventet, og siden da er prisen faldet betydeligt. Hele processen, hypen og tilbagefaldet minder utroligt meget om det vi så (og ser) i Cannabis-sektoren.

Grafen over DDD ses her:

https://www.tradingview.com/x/lTGYnkB7/


https://finans.dk/erhverv/ECE11797757/danmarks-cannabiseventyr-har-faaet-en-skaev-start/?ctxref=ext&fbclid=IwAR1INkBRipKiA5EZq9L5LkCE3IqlvNeEFgbSPPhwJFA4IzxOwRxMfS7sRBs




TRÅDOVERSIGT