Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

næsten ingen omsætning på markedet


83854 freddykim 21/4 2020 18:33
1
Oversigt

Er der andre end mig som har lagt mærke til at omsætningen i nogle aktier (også de helt store) er for nogles vedkomne nede på en 1/4 af normalen og for alle ligger den næsten på halvdelen eller derunder - nogle bud på hvad og hvorfor



21/4 2020 20:23 stocktiger 183855



ok, har ikke lagt mærke til det men tror at nogle mener at aktierne er blevet for dyre igen efter denne stigning (sp500). Fald kunne godt komme på tale når der er usikkerhed om hvor firmaerne står i krisen med salgstal, forventninger osv



21/4 2020 20:32 Solsen 083856



Fald under lille omsætning....
Solsen



22/4 2020 08:02 freddykim 083862



solsen - var det bare tilfældet skulle vi sikkert op - problemet er at det forholder sig omvendt - den gennemsnitlige omsætning er halveret eller mere - under fald er omsætningen større end under stigninger - der er ret store divergens på flere aktier



21/4 2020 23:19 PMPirate2 283859



Det gælder ikke bare for aktierne, men også de fleste af de råvaremarkeder jeg opererer i.

Samtidigt er spreads betydeligt større, hvad der er en fordel for mig da jeg har profit ved at agere lidt som en market-maker. Så selvom jeg har mindre omsætning, er min profit betydeligt større.

Og markederne for fysisk guld er også anderledes i øjeblikket: F.eks. er det i øjeblikket nærmest umuligt at opdrive fysisk guld i Toronto og Singapore, selvom der er masser af guld til salg i London - nok fordi næsten al flytrafik er indstillet.

Det skal naturligvis udnyttes: Sent søndag aften solgte jeg en portion guld i Singapore til mere end ni procent over markedsprisen. Pengene herfra brugte jeg til at lægge en limiteret ordre ind på køb af guld i Toronto. Og i dag var jeg så heldig at købe til lidt under guldprisen. Sælger har enten været dum eller haft voldsomt brug for kontanter, da han med stor sikkerhed havde kunnet sælge til en pris over ni procent højere i løbet af en dag eller to, hvis han i stedet havde lagt en limiteret ordre ind. Guldet jeg fik er allerede sat til salg igen, og da jeg har den bedste salgspris i markedet bliver det nok hurtigt solgt. Min salgspris her er igen mere end ni procent over den pris jeg købte til.



TRÅDOVERSIGT