Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Bull med bull på.


79875 Helge Larsen/PI-redaktør 5/12 2019 08:07
8
Oversigt

Længste business cycle nogensinde og aktierne er i bedste performance i 21 år.

Værdiansættelserne er i rekord.

Klik på billedet for at gøre det større.




5/12 2019 09:48 cilmar 179877



Jeg ser ingen grund til at det ikke skulle fortsætte ind i 2020, forventer dog at det bliver Europa(Tyskland) min energi vil blive brugt, med en forventet tilvækst i indtjeningen på ca. 8-10%
Der er et efterslæb som skal hentes.



5/12 2019 11:10 Delfin 579883



Sidste fase af aktieopgangen bliver ved hjælp af pro-cyklisk ekspansiv finanspolitik. Det er ikke verdens klogeste politik sidst i et langvarigt opsving, men det er den vej, det går. Desuden er det en kæmpe risiko, fordi der er en række inflationelle risici på vej gennem systemet.

Jeg siger ikke, at vi får inflation, men eftersom ingen venter inflation længere, er jeg begyndt at holde øje med, om inflationen er på vej.

Risici er bl.a.:

* Løninflation startende i USA, herunder den systematiske hævning af mindstelønnen i mange amerikanske delstater.

* Tilbagerulning af globaliseringen. Hvis globalisering var deflationær, må regionalisering eller nationalisering af handlen nødvendigvis være inflationær.

* Olieprisen. Den eneste grund til at vi ikke har en oliepris på 250 $/tønde, er de amerikanske skiferolieproducenter. De er måske i vanskeligheder. Produktionen stiger ikke så meget som ventet, og banker og investorer vil gerne snart se et overskud. Alt dette presser produktionen.

Vi går mod ekspansiv finanspoltik i USA og Europa, hvilket vil gå godt i et stykke tid, indtil det går galt. Og ind i mellem vil aktiekurserne fortsætte op.



6/12 2019 08:27 tommycarstensen 379924



Det hoerer med til historien, at 2018 var et af de daarligste aar pga den knap saa gode december maaned. Vedhaeftet de tilsvarende tal for Stoxx600 og DAX30; jeg er kun gaaet 10 aar tilbage i tiden. Jeg har ikke tallene for OMXC25, fordi C25-indekset er mindre end 10 aar gammelt. Hvis man interesserer sig for historiske tal, saa kan jeg anbefale bogen "Irrational Exuberance" af Robert Shiller; den er er propfyldt med den slags interessante historiske grafer.




10/12 2019 18:31 Investionaire 080036



Jeg har i en årerække ment at markederne er overvurderet og holdt oppe af stimuli fra centralbankerne. Hvad skulle få festen til at fortsætte?



11/12 2019 09:14 cilmar 180058



Læs Delfins ovenstående indlæg igen, det forklarer egentlig det hele meget godt, hvorfor 2020 også tegner til at blive et godt aktieår, med mere opgang, men så kan jeg også se udfordringer derefter.



TRÅDOVERSIGT