Genmab
Aktiesnakken
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian/Zealand
Shipping
FINGERPRINT CARDS
AMBU
Grønne Aktier
Covid19
Chemometec
Laks
Vestas
RÅVARER
Økonomikalender
EL-BILER
Finanskalender
TESLA
![]() |
13/4 06:38 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Asien: Markederne har pil op men afventer inflationstal (link)
|
![]() |
13/4 06:24 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
![]() |
13/4 05:42 af StockBull |
Tror filing af Epco kommer til at gå hurtigere end Jan har indikeret. Husk på at udviklingen indenfor robot teknologi og AI sker med exponentiel hastighed og det gælder også indenfor forskning. Så at det kommer til at tage længere tid end Jan har indikeret, som Pensionisten mener, tror jeg ikke er sandsynligt med mindre der er fundamentale problemer med data.
|
![]() |
12/4 22:43 af Pensionisten |
Såmænd ;-)
|
![]() |
12/4 22:11 af Bulder |
Tja, genmab faldt 1,3% på TV. Seagen faldt 1,5%.
|
![]() |
12/4 21:44 af Pensionisten |
Iøvrigt, @GeorgBest. Jeg er helt enig med dig i, at en afgørelse kan medføre en stigning, hos begge parter i en voldgift. Simpelthen p.g.a., at usikkerheden er væk.
|
![]() |
12/4 21:29 af GeorgeBest |
OK
|
![]() |
12/4 21:26 af Pensionisten |
@GeorgeBest Husk på, at hvis vi skal have en fornuftig debat, så er det vigtigt, at der er både pro et contra. Jeg vil gerne tage fejl, endog mange gange, bare vi kan få en fornuftig debat. Til tider også til yderpunkterne.
|
![]() |
12/4 21:19 af GeorgeBest |
Og forøvrigt mente du det var umuligt at opnå en epco aftale inden for den tidsramme Jan havde givet (1. halvår). Det holdt vist heller ikke...
|
![]() |
12/4 21:17 af GeorgeBest |
troldmanden- hvis du ser lignenden sager i andre selskaber, så ser vi stort set altid stigninger efter
afklaring. Men du har jo valgt altid at have den pessimistiske tilgang. Husker stadig ganske godt hvordan du for et år siden spåede at SP500 skulle i 1600 og at Genmab max kunne gå i 1700 på en epco aftale, for derefter så at skulle falde igen. Der var vist ikke mange af disse profetier der holdt...
|
![]() |
12/4 21:08 af Solsen |
Omkring evt. filing af epco tror jeg største usikkerhed er hvilket studie der bliver filet efter. JW har udtalt, at de måske har en hurtigere vej end hvad man eller synes oplagt (fase 3). Derfor tror jeg han tænker, at der evt kan files på det store fase1/2b i en eller to indikationer. Vi kan se data fra sidstnævnte både i juni (ASCO) og december (ASH) og derfor vil kunne vurdere, hvorvidt det er realistisk.
|
![]() |
12/4 21:08 af troldmanden |
Spørgsmålet er så dels hvornår afgørelsen kommer og hvad udfaldet bliver
|
![]() |
12/4 21:08 af troldmanden |
HVIS det sker, så bliver kursen bestemt presset igen
|
![]() |
12/4 21:08 af troldmanden |
Jeg er nu ikke nødvendigvis enig i at vi har alt indregent i forhold til mulige udfald af voldgift sagen. Hvis JnJ vinder på det argument der siger genmabs patent stopper i 2030 men Jnj stadig har beskyttelse frem til 35, så ser jeg overordentligt stor risiko for at cd38 hexa også bliver droppet af Jnj.
|
![]() |
12/4 20:47 af Pensionisten |
Det skulle absolut glæde mig ;-)
|
![]() |
12/4 20:44 af GeorgeBest |
De 2 andre faktorer kan sagtens løfte kursen i år
|
![]() |
12/4 20:43 af Pensionisten |
Ja, men ikke for kursudviklingen i år. Jeg er også meget langsigtet investor - og mine kommentarer har alene været møntet på forventet kursudvikling i år.
|
![]() |
12/4 20:40 af GeorgeBest |
Det ved vi ikke, men det er for den langsigtede investor ligegyldigt
|
![]() |
12/4 20:38 af Pensionisten |
M.h.t. voldgiftssagen, ved vi ikke , om den bliver afgjort i år. Det har der været skrevet om tidligere, her på siden.
|
![]() |
12/4 20:36 af Pensionisten |
:-D Sorry - det var jo ikke sådan ment, som det fremgår.
|
![]() |
12/4 20:36 af GeorgeBest |
Mht voldgiftsagen er stort set det værste indpriset, så når der kommer en afgørelse vil det være en befrielse uanset hvad.
|
![]() |
12/4 20:34 af Solsen |
Genmab var i 1082,50 dkk 16. marts 2020 og 2786 dkk den 18. januar 2021. Så at jeg er så frimodig at regne med kurs 3000 inden nytår er vel ikke ensbetydende med at det er en “fantasikurs” Blot den bemærkning at jeg anfægter.
|
![]() |
12/4 20:33 af GeorgeBest |
Hvis epco endnu en gang i løbet af året viser data på at de er best in class, og vi ser noget fornuftigt fra GEN1046, så kan der være masser af kursstigning i løbet af året...
|
![]() |
12/4 20:32 af Pensionisten |
Det er jeg da meget enig i - det er nok hastigheden, og omfanget, jeg er lidt tilbageholdende med.
|
| ||
![]() |
12/4 20:30 af GeorgeBest |
Men der kommer masser af data på epco før filing. Alle gode data vil give skub opad fordi markedet for større tiltro til epcos potentiale. Hele stigningen i Genmabs kurs relateret til dara kom jo ikke på en dag, da dara blev godkendt...
|
![]() |
12/4 20:21 af Pensionisten |
Som et eksempel: ved seneste QA svarede Jan omkring filing på epco: 2022 would be the absolute fastest time for a filing - tolker jeg, at det sandsynligvis først bliver sidst på året 2022 - mere sandsynligt først ind i 2023. Men flere begynder straks at indregne salg allerede fra 2022. Men sådan er vi jo, heldigvis, så forskellige ;-)
|
![]() |
12/4 20:06 af Pensionisten |
Selvfølgelig - men data tror jeg ikke på alene kan løfte den opgave. Det fleste, forventede, data, er på rimeligt tidlig stadie.
|
![]() |
12/4 20:04 af Solsen |
Vi får masser af data de kommende 9 mdr. Så alt kan ske.
|
![]() |
12/4 20:04 af Pensionisten |
Og ja, det blev også et brat fald fra tinderne.
|
![]() |
12/4 20:04 af Pensionisten |
Jeg kan ikke, efter bedste evne, se, hvad der skulle kunne bringe kursen op i kurs 2900 til 3000 inden årsskiftet. Så skal der, efter min mening komme noget helt specielt på banen.
|
![]() |
12/4 20:03 af Solsen |
For mindre end 3 mdr siden var vi 7% fra 3000 og der var voldgiftssagen også uafklaret ...
|
![]() |
12/4 20:01 af Pensionisten |
Ja, det mener jeg det er, når der dels er en uafklaret voldgiftssag der trykker på ukendt tid, og der ikke, efter min opfattelse, ligger tiltag, der på kort sigt kan bevirke voldsomme salgsstigninger.
|
![]() |
12/4 19:59 af Solsen |
Fantasidrømme ?
|
![]() |
12/4 19:53 af Pensionisten |
Jeg er absolut ikke, og har aldrig været, negativ på Genmab aktien. Det jeg er forbeholden overfor, er disse fantasidrømme om voldsomme og hurtige kursstigninger. Jeg har haft aktien i mange år - og har den helt sikkert i mange år endnu. Det med markedsstyrke går op og ned for alle selskaber. :-)
|
![]() |
12/4 19:46 af Rondo |
du skriver tit om markedsstyrken er helt væk fra genmab @ pensionisten jeg kunne nu ikke være mere uenig med dig... kan faktisk ikke forstå du vil investere i en aktier du er så negativ på ....
|
![]() |
12/4 17:39 af Pensionisten |
Idag ligger kursen på samme niveau som 26. Maj 2020. Der skal da vist ske mirakler, hvis Genmab skal bare i nærheden af Jeres drømme. Markedsstyrken er absolut til at overse p.t. ;-)
|
![]() |
12/4 17:22 af Solsen |
Jeg går på pension medio 21 og forventer stærkt at target rammes inden nytår ;-)
|
![]() |
12/4 17:13 af Mogan |
De 3000 er vist @Solsen´s pensionstarget som jeg husker det. :-)
|
![]() |
12/4 17:13 af Solsen |
Man skal ikke være tilfreds med lidt. JW siger mindst dobbelt op så vi kan lige så godt komme i gang.
|
![]() |
12/4 17:12 af gdn55 |
Det vil jeg også
|
![]() |
12/4 17:12 af troldmanden |
Jeg vil være fint tilfreds hvis "blot" vi rammer den gamle ATH ved nytåret
|
![]() |
12/4 17:10 af Pensionisten |
Der skal da vist et omvendt split til, hvis I drømmer om kurs 3000 ultimo ;-)
|
![]() |
12/4 17:07 af concillado |
Er klar med kanonen, vil gerne op på et personligt rundt mål mht. aktiebeholdning i GEN ;-)
|
![]() |
12/4 16:59 af concillado |
Enig, gerne ned og kysse under kurs 2000, så vi kan supplere godt ind ind igen til foræringskurs, før rejsen mod 3000 :D
|
![]() |
12/4 16:52 af Solsen |
Når blot vi har 3000 til nytår ;-)
|
![]() |
12/4 16:47 af Bulder |
Og nu skal den nok også lige en 10-20 kr ned i lukkeauktionen.
|
![]() |
12/4 15:54 af Mogan |
Enig. Også her er det forudsigeligt med den lange trend. Jeg er selv fuldt lastet med GEN :)
|
![]() |
12/4 15:36 af StockBull |
Genmab er en af 1000 vis af aktier og selvfølgelig skal de ikke tro de er ene om markedet. Tendensen er dog at de gør det bedre end gennemsnittet
|
![]() |
12/4 15:31 af Mogan |
Verden er ikke af lave. Foråret kommer til tiden. God nyhed til GEN og kursen falder. Jeg skrev i går 13:51, at det jo er det, der ofte sker. Alt er som det plejer at være. Godt med forudsigeligheden, det gør livet lidt nemmere :-)
|
![]() |
12/4 15:07 af StockBull |
Trenden er op. Sådan er det generelt med aktier. Se bare på de sidste 50-100 år.
|