Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
Historik

Vælg chat via ovenstående menu
Luk reklame

Q&A med Genmabs CEO, 9 May Kl. 17 Læs mere her
      
21/4 12:43
af nik_hs1990
Man må formode at både Bavarian og Zealand ligger en del højere i kurs, når vi snakker ultimo 2018. Der er mange interessante spillere i pipeline hos dem begge, og der skal vel ikke meget til før at shorterne trækker stikket og det kan gå nordpå igen.
19/4 18:42
af Livermore
AU: Zeal(link) and i 270 0m et år.
18/4 23:11
af KayJay
Det er muligt jeg husker forkert, at RSV F var første og vigtigst at få stoppet og at RSV G først senere for betydning, jeg mener at der kan være forskel på en forbyggende vaccine også Trellis der arbejder på antistoffer der gives ved en aktiv infektion.
18/4 18:06
af BioBio
En vaccination, der indeholder RSV G (enten alene eller sammen med andre antigener såsom RSV ) er, som artiklen beskriver det, i fare for at have nogle immunmodulerende effekter relateret til RSV G's naturlige immunmodulerende effekt. Dette er alt andet lige også tilfældet for MVA-BN RSV.
18/4 18:04
af BioBio
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår, hvad du mener. Nuværende godkendte antistof mod RSV (Palivizumab) er rettet mod RSV F, hvor firmaet bag artiklen (Trellis) arbejder mod et eller flere antistoffer rettet mod en konserveret region i RSV G. Disse antistoffer skal gives til patienter (typisk små børn) med aktiv infektion, da antistoffer nedbrydes i kroppen over tid.
18/4 16:11
af KayJay
Deres tekst virker til at være målrettet en vaccine imod kun G eller kun F.Bavarians produkt har jo netop både immuneresponse imod både F og G. De ser ud til at arbejder med antigener når man allerede har fået RSV infektionen og her giver det mening at være bekymret for en vaccine med G alene, hvor imod Bavarians produkt er målrettet (endnu) raske personer.
18/4 10:16
af BioBio
"There has been a lot of concern about making a vaccine with the G glycoprotein. We need to engineer it so that it can't subvert the immune system, while keeping its ability to elicit an effective antibody response," DuBois said.
18/4 10:10
af BioBio
Om noget siger artiklen indirekte, at det kan være farligt, at bruge RSV G uforbeholdent i en vektorvaccine såsom MVA-BN, da RSV G proteinet, når det udtrykkes, kan modulere immunresponset mod vaccinen.
18/4 10:08
af BioBio
@KayJay. Artiklen nævner, at RSV G er blevet overset som vaccinetarget modsat RSV F. De nævner også, at RSV F-vacciner kan have været ineffektive hidtil pga. den modulerende virkning af RSV G. Problemet er, at RSV G ikke har været i nærheden af Novavax's vaccine til at kunne modulere et evt. respons mod RSV F. Med et immunrespons mod RSV F kommer virussen under en infektion ikke ind i cellen, hvormed RSV G ikke kan frigives og modulere immunresponset.
18/4 09:53
af BioBio
Mercks vaccine mod Ebola holder i mindst 2 år: (link)
18/4 09:52
af KayJay
indikere at Novavax RSV-F vaccine måske ikke er god nok, men at Bavarian har bedre dækning som måske er helt korrekt? (link)
18/4 09:51
af KayJay
Det her studie
12/4 20:34
af BioBio
Bare lige for at alle er med, så er der her tale om Merck KGaA (dvs. tyske Merck) og ikke amerikanske Merck, som BN allerede har et igangværende studie med (CV301+Keytruda i lungekræft).
12/4 19:44
af KayJay
Dette studie ser helt nyt ud og ikke annonceret endnu? (link) M7824 er fra Merck! Det kan blive helt spændende at have kombi middel med Merck når vi i forvejen har studier igang med J&J, BMS, Roche, og AstraZeneca
10/4 10:42
af BioBio
@DECIDE. Ja, vi kan sagtens blive enige om, at Imvamune, RSV og HIV/HBV/HPV samarbejdet med Janssen er de største aktiver p.t. Jeg tror, at det kræver flere data, før der kommer en RSV partneraftale.
9/4 17:35
af DECIDE
Ud over de kendte, kommende nyheder, er det særligt en partnerskabsaftale på RSV, der kan overraske.
9/4 17:30
af DECIDE
Prostvac som kombi er også mest af alt en lille fugl på taget.
9/4 17:27
af DECIDE
BioBio: Kan vi konkludere,ar de tre store aktiver i BAVA er Imvamune, RSV og muligheden for synergi mellem AdVac og MVA-BN. De øvrige ting, CV301 og Brachyury, er fugle på taget, eller noget med begrænset markedspotentiale, ebola/marburg-vaccine mv.
8/4 17:44
af Mboe
AUB sætter kursmål (12 mdr.) på ZEAL til 270, hvilket er 189% stigning. John Stighøj mener også, at der er stor upside: (link)
7/4 15:36
af BioBio
Disse ændringer kan gøre, at forsøgssetup’ene med CV301 ikke længere passer til den nye standard-of-care.
7/4 15:36
af BioBio
CV301 ligner på mange måde Prostvac (dog med andre antigener og med BN’s egen MVA-BN). Med CV301 har BN dog gået 100% efter kombination fra start. Vi har, så vidt jeg ved, modsat Prostvac endnu ikke set data på, om CV301 virker i mennesker. Et andet problem med CV301 er, at de sigter efter nogle indikationer (bl.a. lungekræft og blærekræft), som indenfor de næste få år kommer til at se store behandlingsændringer.
7/4 02:17
af DECIDE
BioBio: Hvad er din vurdering af CV301, herunder i lyset af Prostvac manglende effekt i fase 3. Har du et bud på sandsynlighed for succes som combo for CV301?
6/4 10:07
af BioBio
Grundlæggende er der i hvert fald tegn på god synergi mellem Crucell's AdVac teknologi og Bavarians MVA-BN (som fx set i deres Ebola vaccine). Om dette kan translatere sig til succes i HIV/HBV/HPV må tiden vise. Hvis dette sker, tænker jeg at et J&J opkøb af BN vil være langt overvejende sandsynligt.
5/4 21:45
af KayJay
Det ender med Janssen/J&J også må tage Bavarians RSV løsning hvis den er bedre :-)
5/4 19:54
af BioBio
Lidt sjovt at de bruger Crucell's (dvs. Janssen/J&J) vaccine som reference.
5/4 17:12
af KayJay
5/4 17:11
af KayJay
Novavax kom i går aftes med opdatering på RSV vaccine til gravide/spædbørn De har kun dækning af F protein hvor Bavarian har mulighed for meget mere med deres MVA teknologi
5/4 15:04
af lahn1
Tak, så er der jo spændende perspektiver i BAVA's vaksine, når den potentielt dækker det "hele". Det er rigeligt nørdet til mig, men mange tak.
5/4 11:32
af BioBio
Ja, den dækker begge. Vaccinen koder for 5 RSV proteiner (F, 2 gange G, N og M2), hvoraf F er fra type A og G er fra både type A og B. N og M2 er generelt ret ens mellem type A og B, så derfor skelner de nok ikke. Du kan evt. læse mere nørdet om genetiske forskelle mellem RSV A og B her: (link)
5/4 09:59
af lahn1
Takker, ved du så også om BAVA's vaksine dækker både type A og B ?
4/4 19:18
af BioBio
@lahn1. Generelt tester man primært kun for RSV i helt små børn og i ældre over 65, når de har tegn på en alvorlig infektion i de nedre luftveje. Og ja, der findes overordnet to subtyper af RSV (type A og type B). Her er type A i flere studier blevet associeret med kraftigere symptomer, men ellers ved man ikke meget om dette.
4/4 17:12
af lahn1
BioBio: Interessant. Vi går måske og tror vi har influenza men har i virkeligheden RSV. Bliver man normalt testet for RSV når vi går til lægen med influenza ligende symptoner ? Ved du om der er mange forskellige arter af RSV som der er af influenza ?
4/4 13:03
af BioBio
Nyt studie understreger vigtigheden af en RSV vaccine til voksne og især ældre: (link)
3/4 19:50
af mollegade
Tak
3/4 19:50
af mollegade
@BioBio
3/4 18:43
af BioBio
Nu er Lau Svenssen langt fra inde i sagerne i Bavarian Nordic, så jeg ville nok ikke bruge ham som ressourceperson. Du kan finde hans udtalelse fra omkring 39:30 i dette link: (link)
3/4 18:34
af mollegade
(link) ank.dk/PublicationsWebHandler/Default.aspx?ID=0042061-052762
3/4 18:34
af mollegade
Fandt btw en fin analyse fra Sydbank som blot er ca. 3 uge gammel. Den har været postet før, men kan i denne tunge tid for Bava (rent kursmæssigt) godt tåle et genkig:
3/4 18:21
af mollegade
Lau nævnte i sidste uge i Millionærklubben, at Bava ikke får samme indtægt fra koppevaccinen fra USA og derfor slår de et ordentligt hul i deres kapitalberedskab. Hørte det kun med det ene øre, men er det noget nogen herinde kan bekræfte? Jeg lurer på, at samle yderligere op i disse niveauer (180'ish), men savner en frisk analyse af selskabet. Anyone?
20/3 15:36
af Raffles
@anncba, kursspringet skyldes deres fondsbørsmeddelelse no. 9/2018 vedr. Dasiglucagon. (link)
20/3 14:59
af anncba
Så gik Zealand lige i vejret - hvorfor mon det? Hvilken nyhed kan det være?
13/3 14:08
af bikube
Så er der et par shortere, der øger igen: GSA gik under grænsen d.23. jan. men er nu med igen på 0,5%. Marshall Wace øger fra 0,89% til 0,92%.
13/3 08:54
af Helge Larsen/PI-redaktør
Der ligger Bavarian i alle pensionerne. Der bliver de liggende. Det var forventeligt med underskud i de næste par år. Selskabet har heldigvis et stærkt kapitalberedskab.
12/3 19:44
af MrEbbe
Og er det stadig en af dine store positioner?
12/3 16:18
af MrEbbe
@helge Har du nogle kommentarer til Bava's regnskab?
12/3 14:32
af BioBio
Fra interview med Børsen Play: Prostvac fase 3 data bliver præsenteret på ASCO (1.-5. juni 2018). Dette tyder på, at data allerede er analyseret (jf. abstract deadlines). Chaplin kalder Prostvac i mono for død. Der burde altså alt andet lige ikke komme noget positivt frem her om mono.
12/3 14:19
af nik_hs1990
Den får godt nok smæk. Egentlig mærkeligt, da man ved at ordre leverancerne svinger rigtig meget på koppevaccinen. Men som altid i biotek er det pipeline der skal drive aktiekursen.
12/3 13:02
af bikube
Så byttes der lidt rundt på shortpositionerne.AXA Går fra 0,49 til 0,5, mens Point72 går fra 0,55 til 0,41.
12/3 13:00
af bikube
Så byttes der lidt rundt på shortpositionerne.AXA Går fra 0,49 til 0,5, mens Point72 går fra 0,55 til 0,41.
11/3 21:43
af bikube
Er vi alle klar til tal imorgen - Jeg er ganske spændt på, om der spares noget ved nedluk af Prostvac i single.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 1/66